Ik woon te ver weg voor een inleverpunt, hoe werkt verzenden?
Geen probleem! Veel van onze klanten wonen te ver weg van een van onze inleverpunten. In dit geval kun je jouw items in 1 of meerdere pakketten versturen via PostNL of DHL. De verzendkosten worden gedeeld in de eindnota. Je ontvangt dus de helft van deze kosten retour.
Wat gebeurt er nadat ik mijn kleding heb ingeleverd?
Zodra je items bij ons binnen zijn gekomen worden deze geïnventariseerd, de kleding wordt waar nodig gestreken en gestoomd. Hierna worden alle items gefotografeerd en op onze kanalen aangeboden. Per mail ontvang je van ons een overzicht van alle items die wij hebben ontvangen en gaan aanbieden.
Hoe weet ik of jullie mijn items goed hebben ontvangen?
We houden je tijdens het gehele proces op de hoogte. We sturen je een email als je items zijn binnengekomen. Na binnenkomst worden items verwerkt en geïnventariseerd ook hier ontvang je een mail van.
Wanneer wordt er uitbetaald?
We betalen standaard na vier weken uit. Je ontvangt hierbij een eindnota met een verkoopoverzicht. Hierin kun je tevens terugzien voor welk bedrag elk item is verkocht. De definitieve eindnota ontvang je na 8 weken. Je ontvangt dus 2 keer een betaling. Elke vier weken.
Hoe worden de prijzen bepaald?
We baseren prijzen op merk, kwaliteit en de concurrerende markt. Omdat we in de opbrengst delen zullen we altijd voor een zo’n goed mogelijke prijs gaan. Echter willen we in 8 weken ook zo veel mogelijk voor je verkopen dus zoeken hier altijd de beste balans in.
Welke merken kan ik inleveren?
Eigenlijk mogen alle merken bij ons worden ingeleverd maar kleding van markten en ketens zoals C&A, HEMA etc is voor ons niet rendabel. Daarom benoemen wij altijd van ZARA tot Gucci.
Welke artikelen kan ik in leveren?
Naast kleding kunnen ook schoenen, sieraden, riemen en tassen worden ingeleverd. Hierin gelden wel dezelfde inlevervoorwaarden als voor kleding. Niet beschadigd, schoon en voorzien van een merk.
Hoeveel ontvang ik voor mijn kleding?
Eerlijk zullen we alles met je delen. De helft van de opbrengst gaat regelrecht naar jou! Bedank ons later maar! 😉
Wat gebeurt er met de kleding die niet verkocht wordt?
Onze verkoop periode duurt 8 weken. In de eerste vier weken zullen de meeste en populairste items snel verkocht worden. Na deze vier weken ontvang je van ons een verkoop overzicht en betalen we ook de eerste opbrengst uit. Na deze vier weken zullen we de overgebleven items voor een lager tarief proberen te verkopen. Hiervan ontvang je na (totaal 8 weken) een eindnota van. De items die niet verkocht zijn kun je dan retour ontvangen of je kunt ervoor kiezen om deze te doneren.
Als ik voor donatie kies, waar worden mijn items dan aan gedoneerd?
Wij werken samen met PACKMEE. `Deze organisatie zorgt ervoor dat kleding die daarvoor geschikt is wordt gedoneerd aan landen die dit nodig hebben. Het mooie van deze organisatie is dat zij dit geheel co2 neutraal verzorgen en daarbij kleding eerst sorteren. Kleding die niet geschikt is wordt gerecycled. Hier worden nieuwe kleding-grondstoffen uit gewonnen en bijvoorbeeld gebruikt voor het maken van keukentextiel.